Results 1 to 20 of 20

Thread: In Leuven...

Combatant Darthvegeta800's Avatar

Default In Leuven...

Wel ik werk momenteel in Leuven, zal binnenkort op kot gaan om mijn aggregaat te doen en heb verschillende miniaturenspelen. WH40k, WOTR, WH:F, Anima:Tactics,...

En Hordes/Warmachine heeft mijn interesse een beetje gekriebeld als toekomstig project. De Spelfanaat in Leuven verkoopt blijkbaar figuurtjes van Privateer Press.

Skorhn en die Cyrax (sp?) lijken me wel interessant.

Ik had wel wat vraagjes:
    - Welke regelboeken zijn nu precies nodig voor elk spel? Want het is wat verwarrend.
    - Hoe spelen Cyrax en Skorhn?
    - Hoe is de interactie tussen Hordes en Warmachines?
    - Hoeveel figuurtjes vechten gemiddeld aan elke kant?

Combatant

Hey,

ikzelf ben van Gent, en ben blij dat er nog steeds mensen betoverd geraken door WM en Hordes. Ik zelf speel enkel WM (PoM en RoS)

Wat de regels betreft koop je best WM Prime Mk2 (daar staan de vernieuwde regels van enkel WM in) Voor Hordes,de hordes primal Mk2 komt in de loop van dit haar uit...

Dan kan je voor Cryx en andere facties de Forces of Warmachine kopen..
    Daar staan alle modellen in met hun specifieke regels, fluff en Tier list.
    Voor Hordes geldt hetzelfde maar deze boeken komen pas later dit jaar uit.

Wat cryx betreft, een snel leger maakt gebruik van veel en goedkope units, veel arc nodes en leuke en tricky casters (je moet maar eens kijken op het forum)
    Skorne ken ik niet zo goed...

WM en Hordes kan je makkelijk tegen elkaar spelen, veel van de regels komen overeen maar er zijn uitzonderingen voor beiden (bv warjacks en warbeasts, focus en furry... enzo) Wat de figuren betreft, als je 25p speelt heb je ongeveer 7-15figuren 35p ligt tussen de 10-25figuren.. Dus je kan direct spelen zonder 100den modellen te kopen en schilderen (dat maat dit spel net zo leuk )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je nog vragen hebt schoot!
    lorenzo
    Last edited by Lorenzo; 12-28-2010 at 07:22 AM.

Ligt de focus op skirmish veelal of hoger?

En het is wel eens leuk om nederlands op een forum te praten! ^__^

Combatant

Quote Originally Posted by Darthvegeta800 View Post
    Ligt de focus op skirmish veelal of hoger?
    WM en Hordes zijn over het algemeen skirmish gericht. De grootste units dat je kan maken is max 12 figuren die elk afzonderlijk kunnen bewegen (niet zoals in Warhammer waar de ganse unit van 25+ man naar 1richting moet lopen)

Je hebt enorm veel vrijheid in dit spelsysteem en de basis is zeer makkelijk aan te leren. Dus ik zou zeggen Go for it

Idd eens leuk om in het nederlands te praten, er zijn er nog wel hoor maar we worden zeldzaam

Destroyer of Worlds scrapthrall's Avatar

Dit subforum wordt ook wel erg weinig gebruikt helaas...

Welkom,zuiderburen!

...enne...wel doorkletsen nu
    Green...is the new black this season.

Free weathering references!

Met hoeveel mini's spelen jullie gemiddeld?

Ikzelf?
    Meestal een battlegroup (starterbox),een a twee units en een enkele solo.
    Heb ook meerdere Casters voor de variatie.
    Gemiddeld niet meer dan 25 miniaturen,maar dit varieert per speler natuurlijk.

Hmm ik denk dat ik de game eens zal overwegen. Ik geloof dat er mensen zijn in Leuven die het ook spelen.

Combatant

Hmm ik denk dat ik de game eens zal overwegen. Ik geloof dat er mensen zijn in Leuven die het ook spelen.
    In antwerpen thegamestore daar wordt het spel ook regelmatig gespeeld. En we gaan proberen binnen te brengen bij TSA maar of dit lukt das natuurlijk een andere vraag.

Ah,Antwerpen.
    Stad naar mijn hart.
    Ik heb daar ooit in een grijs verleden mijn eerst Warmachine miniaturen en Prime gekocht.
    Bij de Celtic Cross.
    (Bestaat die zaak nog?)

Combatant

Ik ben van de gentse thunderbolts (spelen in de outpost in gent)
    ik speel het meest 35-50punten dus zo'n 20 a 35 modellen.

Kunnen jullie eens een voorbeeld lijstje geven van wat jullie voor jullie factie gebruiken? Dat geeft een goed zicht op hoe zo'n WM leger gemiddeld eruit ziet.

Warrior

Ik had wel wat vraagjes:
    - Welke regelboeken zijn nu precies nodig voor elk spel? Want het is wat verwarrend.
    - Hoe spelen Cyrax en Skorhn?
    - Hoe is de interactie tussen Hordes en Warmachines?
    - Hoeveel figuurtjes vechten gemiddeld aan elke kant?
    Hey Darth, we hebben al eerder gesproken op fora van Mechelen en gaminglords leuven (nickname Vidar). We zijn in Leuven al met een flink aantal WM spelers en er is altijd ruimte voor meer. Als je wil kan je donderdag eens naar spelfanaat in Leuven komen, ik heb er hele dag stage. Dan kan je es naar me vragen en kan ik je hele uitleg over WM/Hordes doen als je dat wil.

Voor je specifiekere vragen:
    -Regelboeken is inderdaad zoals Lorenzo al zei, niets aan toe te voegen, eigenlijk. Hordes boek zal ook voor/tijdens zomervakantie uitkomen en de factieregels zijn te downloaden via de homepage van privateerpress.
    -Interactie= vloeiend, het is zo goed als zelfde spel. Het concept is heel goed herkenbaar in de regels en stats. Een warjack is steviger dan een warbeast, maar een warbeast is feller en flexibeler. Bij WM moet je ook beter plannen, maar bij Hordes ga je harder op de risico's moeten letten. Maar op dat na is er zo goed als geen verschil.
    H-oe speelt Cryx: Cryx is heel snel, swarmt graag, is heel trefzeker, maar minder stevig. Cryx speler zal proberen jouw kwaliteiten te verlagen en je op verschillende manieren het spelen te vermoeilijken. Cryx spelers schrikken er ook niet voor terug om hun eigen bulk op te offeren om jou tegen te houden, zodat ze langzaam maar zeker al je sterke punten onderuit halen. Hier en daar een paar vuile trukjes schrikken ze ook niet voor terug.
    -Skorne houdt meer van elite troepen en gigantische knoerten van beasts, samen met goeie support. Ze hebben ook cyclopsen die dan weer meer elitekrijgers in vorm van beasts zijn. Enerzijds is Honour belangrijk voor Skorne, anderzijds staan ze ook open voor interpretatie hiervan en zijn ze niet vies van een paar abominaties van de natuur op je af te gooien en net zoals cryx zijn ze niet bang zich vuil te maken of wat onbetekenende troepen in de weg te gooien.
    -Figuurtjes aan elke kant: onder 15 punten zie je vaak een caster, 2-3 beasts/jacks en een kleine unit (6tal man) en/of solo.

Voorbeeldlijstjes: kijk bij GLL onder dat topic van Isle of Baruk campaign, daar is een hoop van lijstjes op 23 pts. Meestal komt dat uit op 1 caster + 3 beasts/jacks + 1 minimum unit +1 solo

Vanaf september zit ik in de week op kot in Leuven en ik wil dan best eens afspreken om te kijken.
    Ik heb een DE leger op stapel en verder heb ik wat 40K en Easterlings. En ik speel ook Anima:Tactics en Battletech. ^__^

Beetje necro'ing helaas.
    Ik denk dat ik deze of volgende week eens binnenspring in de Spelfanaat. Retribution light me wel visueel. Hoe spelen ze?

En vooral... hebben zij geen starterdoos?

Destroyer of Worlds Maudlin's Avatar

Hey Darth,

Spijtig dat ik deze thread destijds gemist heb, ik woon ook op een 10-tal minuten van Leuven.

Retribution kan op een aantal manieren gespeeld worden, naargelang de warcaster die je kiest, maar Combined Arms is zeker een sterkte van dit leger. Een goede kern van ranged opties, maar daarbuiten kan je ook zeer melee-oriented (met een Vyros theme lijst) of voor board control gaan met Rahn. Hangt af van je stijl. De faction community boards hier zijn wel een goede plek om te beginnen. Als je ze ooit eens wil uitproberen moet je maar eens een lijstje door PM-en en dan kunnen we eens afspreken, ik zou ongeveer alles wel moeten hebben staan.

Er is geen battlebox te koop, maar de lijst waarmee gedemo'd wordt door Pressgangers is Kaelyssa, Manticore, Griffon & Chimera (6). Voel je daar echter niet door beperkt.

Dat is wel spijtig dat ze geen battlebox hebben. Sinds deze met wat extra materiaal komen geloof ik zoals quick-start regels.

Destroyer of Worlds Maudlin's Avatar

Mja, je kan alles apart kopen, en de quickstart regels zijn te vinden op http://privateerpress.com/warmachine/the-game, meer zit daar eigenlijk niet in. 't Zou inderdaad misschien wel wat makkelijker zijn voor mensen die pas beginnen.

Warrior

Hallo,

Als dit kan je helpen hier is een nieuw aanbod (battlebox + blisters) voor verschillende armies, oa Retribution

https://store.privateerpress.com/ind...S&Category=333

Een goed start voor een 35pts army force (met templates en tokens inbegrepen)

Xobal

Ik zal ook eens aan necro-ing doen:
    Hoe zit het met Darth zijn verhaal?
    Ben je effectief begonnen en zo ja, hoe bevalt het?

Ikzelf ben van Roeselare (West-Vlaanderen) maar kom regelmatig naar The Game Store in Deurne voor een toernooi'tje. Leuke bende daar en lekker veel spelers. Ik speel Cryx, Cygnar, Circle en Blindwater.