Results 1 to 4 of 4

Default Kolgruvan och gotapair

I en annan tråd var det lite folk som gjorde reklam för kolgruvan och gotapair. Gotapair har jag ingen annan erfarenhet av annat än att man kollat igenom statistiken som inte känns helt pricksäker(?) men det beror säkert på att det inte spelas tillräckliga mängder turneringar för att få ngn övergripande stabil statistik.

Kolgruvan känns lite incest-fest om ni förstår vad jag menar. Man får lite uppfattningen av att alla känner alla, och diskussionerna som uppstår är verkligen inte i närheten av den kvaliteten, alltså rent speltekniska tänker jag först och främst på, men också målning, terrängbloggar etc. Skitsnacket är grymt bra däremot, men lite med en, alla känner alla-mentalitet.

Nu har jag förklarat varför jag inte hänger där, och här istället. Varför hänger ni där? Övertyga mig att gå med!
    Quote Originally Posted by SHARKOSAURUS View Post
    Most of the things that I find funny we joke about. Like Sentinels having Granted: Vengeance. Either the officer is a real jerk, or without him they just don't care. Hilarious.

Annihilator

Jag hänger på kolgruvan mest för att boka upp spel och turneringar samt kolla hur det gått i turneringar. Sistnämnda är väl anledningen att jag hänger på gotapair lite också. Har försökt få igång lite spelteknisk diskussion tidigare men det har inte blivit så mycket av. Statistiken på Gotapair säger inte så jättemycket nej, men det är ganska kul med siffror i allmänhet och den är ju transparent så du vet precis vad siffrorna betyder. Statistiken försöker ta hänsyn till storlek på turnering och den försöker vara lite neutral till hur många turneringar du spelar så länge det är minst 6 per 18 månader.

Angående att alla känner alla på kolgruvan så är det lite så faktiskt, de som spelar på Dragons lair i stockholm brukar hänga där med lite gästspel från andra delar av landet, främst uppsala. Om du befinner dig i stockholm är du väldigt välkommen att kika in så vi får lära känna dig också. Vi är rätt trevliga Övertygad?

Combatant Hepatit B's Avatar

Beroende vart du bor så kanske kolgruvan e bättre. Själv känns det mest som öst håller sig till kolgruvan, ingen bra koll på gotapair men tror också de har en geografisk samling av användare. Om du bor eller är mycket i Göteborg, eller västsverige så e Wizard-Games forum mycket bättre. Nästan alla spelare i Göteborg läser på deras, och väldigt få på kolgruvan/gotapair. Iaf enklare om man vill möta någon i Göteborg.

Så bara att välja och vraka =)
    "Second most random force in the Universe!"
    http://privateerpressforums.com/image.php?type=sigpic&userid=61016&dateline=1273084485

Conqueror vesslan's Avatar

Tjenix Njursnapparen!

Det stämmer att den svenska communityn är uppdelad på två forum (+ diverse mindre förenings-/butiksforum) med en viss geografisk segregering.

Kolgruvan har funnits längst, har flest registrerade användare och är kanske lite mer heltäckande då de behandlar alla spel från Privateer Press.
    Den genomsnittlige användaren bor förmodligen i den konungliga hufvudstaden med omnejd.

Gotapair har bara funnits i strax över ett år men vuxit sig ganska stort, fokuserar mest på turneringsscenen och är en rankingsajt i förstahand, forum i andrahand.
    Göteborgare/Hallänningar/Skåningar är nog en smula överrepressenterade på forumet.
    Last edited by vesslan; 07-08-2011 at 04:21 AM.